Mijn Mini's

Mijn Mini's

Clubman Estate 1100
Naam: De C.E.
Bouwjaar: 10-08-1978
Motor: 1100cc
Staat: zeer slecht
Toekomstplan: Herstellen naar originele staat




Saloon 1000E
Naam: De Blauwe
Bouwjaar: 02-12-1983
Motor: 1000cc
Staat: Gedemonteerd
Toekomstplan: Ombouwen naar 2.0 16V



Park Lane
1000E S6
Naam: P.L.
Bouwjaar: 11-03-1987
Motor: 1300cc
Staat: In restauratie
Toekomstplan: Origineel met chroom


Saloon 1000E
Naam: Ugly
Bouwjaar: 09-10-1986
Motor: 1000cc
Staat: Daily Budget Banger
Toekomstplan: Budget Banger houden

De eerste paar jaar;


De Mini-Marfose;


Klussen aan Ugly;



1000 Pick-Up

Naam: Meis
Bouwjaar: 30-06-1978 (Ambtelijk vastgesteld). Eerste toelating Nederland: 02-06-1995
Motor: 1000cc
Staat: Matig
Toekomstplan: American look




Taxatie
Merk:
Austin
Type:
Mini Pick-Up
Afgiftedatum:
02-06-1995
Eerste toelating:
30-06-1978 (ambtelijk vastgesteld)
Bouwjaar:
1978
Import uit: De Mini is vanuit het Verenigd Koninkrijk geimporteerd in 1995
Gewicht: 592 kg., volgens kenteken. Fabrieksopgave 600 kg
L × B × H:
3300 × 1410 × 1380 mm
Productie:
volgens Biht 14.336 stuks
APK:
tot 05-04-2006. De auto is aangemeld bij de NAP
Tellerstand: 96188 mijl. Gezien de staat en de kwaliteit van de auto en de bekende historie is het hoogst aannemelijk dat de afgelezen mijlenstand de juiste is.
Motor: Nummer 156521 type 99h9978, de originele, voorin geplaatste motor heeft 4 cilinders in lijn en heeft een inhoud van 998cc. Hiermee wordt 29 pk bij 4750 rpm geleverd. De motor is in keurige originele staat en funcioneert naar behoren. De olie en de koelvloeistog vertonen geen sludgevorming. De olie ruikt zuur en is deels gedesintegreerd hetgeen wijst op lange inaktiviteit.
Brandstof: De Mini verbruikt alleen benzine
Aandrijving: De wielen worden door een viergang handbediende versnellingsbak aangedreven. Dit gebeurt zonder bijgeluiden en verloopt soepel.
Mechanica:

De ruitenwissers worden vervangen.
De handmatig te bedienen ramen functioneren goed.
De zetels zijn probleemloos verstelbaar.
Motorkap en laadklep laten zich soepel openen.
Alle schakelaars functioneren naar behoren.
De Mini is met 3 sleutels te bedienen
Het originele Smiths insturmentarium functioneert naar behoren.

Remmen: De Mini is uitgerust met goed functionerende trommelremmen rondom.
Documentatie: De Mini is mager gedocumenteerd. Er zijn vraagbaken en een werkplaats handboek aanwezig. Ook is er enige documentatie digitaal voorhanden.
Audio:
Er is niet in een audio-installatie voorzien.
Opties:
Optioneel zijn de Compomotive wielen.
Proefrit: In verband met de restauratiefase waarin de auto verkeert, is er geen proefrit met de Mini gemaakt
Verklaring omtrent het gebruik: De Mini wordr naar verklaring van de eigenaar en naar stellige overtuiging van de taxateur alleen recreatief gebruikt.
Reparaties en restauraties: De Mini verkeert zoals gemeld in restauratiefase. Goed zichtbaar is nu dat er einige carrosseriewerkzaamheden hebben plaatsgevonden en dat de voorruit ooit is vervangen. Onderhoud is met o.e. materiaal uitgevoerd.
Clublidmaatschap: Eigenaar is lid van een relevante autoclub.
Stalling: De auto staat in een schone, droge en niet vrijelijk voor derden toegankelijke stalling.
Algemene opmerkingen: Deze Mini is met ordernr. 204-26**** op 4-2-1978 door de fabriek gereed gemeld en geleverd aan Helston Garages in Helston, Cornwall. De auto is geleverd aan Bourne Gardening in Helston, een hoveniersbedrijf dus, op 15-3-1978. Er zijn geen overschrijvingen bekend.
De Mini is een gewilde klassieker, in al zijn verschijningsvormen. De Estate en Pick-Up zijn vat extra gezocht. Pick-Ups komen, mede ten gevolg van een arbeidzaam verleden, zelden in goede kwaliteit voor. De vraag overstijgt het aanbod dus nogal, met als gevolg forse prijs voor de goede exemplaren. Een goed initiatief van de huidige eigenaar dus om deze auto grondig te restaureren. De eigenaar beschikt reeds over een aantal Mini's.
De Mini verkeert in conditie 3-.
Er zijn een aantal (auto specifieke) onderdelen uit het taxatie rapport die niet op de website vermeld worden.


1000 Van

Naam: -
Bouwjaar: 16-05-1978
Motor: 1000cc
Staat: Gedemonteerd
Toekomstplan: Origineel in budget style



1000 Mayfair S6

Naam: Lucky Seven
Bouwjaar: 10-10-1986
Motor: 1000cc
Staat: Street legal
Toekomstplan: Origineel houden